субота, 21 березня 2020 р.

Смішне і комічне у творі. «Тореадори з Васюківки»

Всеволод Нестайко
«Тореадори з Васюківки» (скорочено).

Смішне і комічне у творі. 
Виписати визначення: Комічне.

Виконати завдання: 

Виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори. Об’єднати та записати у три групи (1 група – епітети, 2 група – метафори, 3 група – порівняння).

Читаючи повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», важко стримувати усмішку. Ява і Павлуша – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять  не зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами. Та й як не сміятися, адже Всеволод Нестайко – майстер гумористичної прози.
Теорія літератури.
Явища та образи в художній літературі, що викликають сміх через невідповідність між дією й наслідками, між метою й засобами досягнення її, називають комічним.
Засоби творення комічного

1
Надання предмету зображення невластивих йому рис
«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»
2
Неграмотна дитяча мова
Ярищині «загаза чортова»,
«так тобі й тгеба »,
«щоб ти гозбив свою погану могду»
3
Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів
«Причепився, як реп’ях до собаки»,
 «шукай вітра в полі»
4
Несподівані порівняння
«Очі – наче тракторні фари»,
«землю гребе ногами, як екскаватор»
5
Надання незвичних для тварин кличок
Корова Контрибуція.
Бугай Петька, цап Жора.
6
Використання зниженої лексики
«Вуха пообриваю, анциболотники, авантюрист шмаркатий»
7
Перебільшення
«Трирічне дівча могло зараз нас брать за п’яти, кидать у торбу й нести на базар»
8
Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації
«Політ пройшов нормально»
Комічне у художньому творі поглиблює наші знання про світ, допомагає боротися з недоліками в характері окремих людей і в суспільстві.
Художні засоби  (епітети, метафори, порівняння)
        Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Експрес урок: Мольєр https://www.youtube.com/watch?v=-S6X6rVAgEw&feature=youtu.be Дистанційний урок "Жан Батіст Мольєр...